De Vrijbuiters op NK Degen Equipe

Zaterdag 6 juli 2013 was een bijzondere dag voor de Vrijbuiters. Voor de eerste keer in de historie van onze club heeft er een équipe meegedaan aan het Nederlands Kampioenschap Degen. Wie deze dapperen waren? Symke Haverkamp, Helmut Baars en Bert de Groot hebben die dag geknokt voor wat ze waard waren. Er deden maar liefst 14 équipes mee, waaronder natuurlijk ‘grootmachten’ als Zaal Kardolus en Schermclub Den Bosch (van onze nationale trots Bas Verwijlen). Aan het einde van de dag stond onze équipe op de 13e plaats. Schermvereniging de Musketiers uit Nijmegen werd in de laatste wedstrijd met 45-26 verslagen. Daarvóór werd verloren van Fencing Club Almere en van Schermvereniging O.K.K. Met wat meer geluk was de équipe wat hoger geëindigd. Maar doordat alleen Bert een notering op de ranglijst had, werd de équipe heel laag op het tableau geplaatst. En daardoor troffen onze mannen in de eerste ronde een sterke tegenstander. Maar toch: wij waren erbij!

Huub Storck tweede op NJK!

Huub Storck heeft wederom een sterke prestatie neergezet. Op de Nederlandse Jeugd Kampioenschappen, die werden gehouden in Duiven, legde Huub knap beslag op de tweede plaats op het wapen degen in zijn leeftijdscategorie. In de finale verloor hij nipt van zijn ‘eeuwige rivaal’ Randy Postma. Het werd 15-12. Een prachtige prestatie. Van harte gefeliciteerd Huub!